You are currently viewing 170,000 חיפושים אנטישמיים בגוגל נעשים מדי שנה בבריטניה – מחקר

170,000 חיפושים אנטישמיים בגוגל נעשים מדי שנה בבריטניה – מחקר

דו"ח חדש מצא עלייה חדה במספר החיפושים האנטישמיים לאחר שראש מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, נפגש עם מנהיגים יהודים במפלגתו. חשוב לציין שחלק מהם היו תוצאה של מילוי אוטומטי של Google.

כ -170 אלף חיפושים המכילים תוכן אנטישמי נעשים מדי שנה בבריטניה, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ביום שישי.

הדו"ח, שפורסם על ידי הקרן לביטחון הקהילה, טוען כי כעשרה אחוזים מהחיפושים האלה כללו שפה אלימה או כוונות אלימות, כאשר "רשע" ו"גזעני" היו המונחים השליליים הנפוצים ביותר בחיפושים הקשורים ליהודים.

עם זאת, מספר החיפושים אחר "האם היהודים הרשעים" ירד בעשרה אחוזים לאחר שגוגל הסירה את הביטוי מההשלמה האוטומטית שלו, ובכך הראה המחקר כי ענקית החיפוש גרמה לאנשים רבים יותר לבצע חיפושים אנטישמיים, יותר ממה שהיו עושים אילולא ההשלמה האוטומטית.

רוב החיפושים האנטישמיים בגוגל היו בדיחות על יהודים, והדו"ח ציין כי אלה שבדקו בדיחות יהודיות נטו יותר לחפש גם בדיחות גזעניות על קבוצות מיעוט אחרות. שאילתות לגבי דברים שקשורים ליהודים וליהדות נטו להיות פחות אנטישמיות מאלו שבוצעו עם המילה "יהודי".

האזור בבריטניה עם המספר הגבוה ביותר של חיפושים אנטישמיים היה ויילס, על פי המחקר, בעוד חיפושים כאלה היו נפוצים באותה מידה בערים אשר בעיקר מצביעות עבור מפלגת הלייבור שיושבת באופוזיציה, כמו גם בערים שתומכות בעיקר במפלגת השמרנים.

 

הדו"ח רשם עלייה של 79% במספר החיפושים האנטישמיים באפריל, כאשר מרביתם התרחשו ביום שבו נפגש מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, עם מנהיגים יהודים על מנת לדון באנטישמיות המשתוללת בשורות המפלגה.

מפלגת הלייבור התמודדה עם הטענות על אנטישמיות בהנהגתו של קורבין, אשר הוא עצמו נאלץ לעמוד במתקפות פוליטיות באופן קבוע על סדרה של אירועים. בין אירועים אלה נמנים אירוע ההערה שלו על הציונים הבריטים שאינם מצליחים להבין אירוניה, נוכחותו באנדרטה לזכר הטרוריסטים הפלסטינים, אימוץ הגדרת הברית הבינלאומית של ארגון השואה של השואה (IHRA) לאנטישמיות – מהלך שכאשר אומץ לבסוף, הותקף על ידי קורבין בניסיון לא מוצלח לערער את הסטטוס קוו על ידי ההצהרה כי לקרוא לישראל "מפעל גזעני" אינה מעשה אנטישמי.

קורבין גם חטף אש על הטיפול המרוכך מדי שלו בהצהרות האנטישמיות של בני ברית במפלגתו.

המחקר, שכלל נתונים משנת 2004 עד שנת 2018, רשם גם עלייה של 25% בחיפושים אחר "ציונות" באפריל 2016, לאחר שראש עיריית לונדון לשעבר קן ליוינגסטון, שגם ידוע כאחד התומכים הידועים בג'רמי קורבין, טען שהדיקטטור הנאצי אדולף היטלר תמך בציונות "לפני שהוא השתגע והחליט להרוג שישה מיליון יהודים". לאחר מכן הושעה קן ליווינגסטון על ידי הלייבור על הדברים שאמר ועזב את המפלגה בחודש מאי, חודש אחרי שהתבטא בצורה הזו.

ממצאים בולטים אחרים במחקר זה היו כי החיפושים אחר משפחת רוטשילד, משפחת הבנקאות היהודית המפורסמת, שהיא גם נושא לתיאוריות קונספירציה רבות, היו גבוהים מחיפושים אחר מספר סלבריטאים יהודים בני זמננו, וכן היתה קפיצה של 30% בחיפושים אנטישמיים לאחר שישראל זכתה בתחרות האירוויזיון בשנה שעברה.