דיאטה חשובה יותר מספורט אם אתם רוצים לרדת במשקל, אומר מחקר

דיאטה חשובה יותר מספורט אם אתם רוצים לרדת במשקל, אומר מחקר

למרות שאי אפשר לזלזל בחשיבותה של פעילות ספורטיבית כשמדובר על ירידה במשקל, הגורם החשוב ביותר שמשפיע הכי הרבה על התהליך הוא המזונות שאתם אוכלים, כך אומר מחקר חדש שפורסם ברשת החדשות האמריקנית CNN.

 

לאלה מכם שמתכננים להתחיל אימוני כושר אינטנסיביים כדי לרדת במשקל, כדאי שתשימו לב למחקר חדש שמצביע על כך שדיאטה נכונה חשובה הרבה יותר מפעילות גופנית על שלל צורותיה, כולל הליכה, הליכה מתוזמנת ופעילויות גופניות נוספות.

למה זה ככה? ובכן, הסיבה לכך היא כי פעילות גופנית מגבירה את התיאבון, במיוחד כשמדובר בתרגילי סיבולת ממושכים או הרמת משקולות, שיכולים בסופו של דבר לחבל בכוונות הטובות ביותר שלכם לרדת במשקל, כך דיווחה רשת CNN.

בנוסף, דבר אחד שכבר ידענו הוא שאנשים שיורדים במשקל בהדרגה מצליחים לשמור על אותו משקל שהם הגיעו אליו לאורך זמן, כך על פי המרכזים האמריקניים לבקרה על מחלות ומניעתן.

 

כעשרה אחוזים מהקלוריות שלנו נשרפות בתהליך העיכול של המזון שאנו אוכלים, ובין עשרה אחוזים לשלושים אחוזים נשרפות במהלך פעילות גופנית. "זה לא יכול להיות יותר נכון מזה, מפני שמה שאתם משמיטים מהתזונה שלכם הוא הרבה יותר חשוב מהכושר הגופני שאתם עושים", אמרה התזונאית ליסה דרייר לרשת CNN.

כל הקלוריות שלכם באות מהמזון שאתם אוכלים והמשקאות שאתם שותים, אבל רק חלק מהן באמת נשרף באמצעות פעילות גופנית, כך על פי דרייר. אדם ממוצע – ולא ספורטאים מקצועיים – שורף חמישה עד חמישה עשר אחוזים מהקלוריות היומיות שלו באמצעות פעילות גופנית, אומר אלכסיי קרביץ, חוקר במכון הלאומי לסוכרת ומחלות עיכול וכליות בארה"ב. זה לא שווה כמעט לצריכה של מזון, אשר מהווה מאה אחוזים מצריכת האנרגיה של הגוף, אמר קרביץ.

 

כל זה לא אומר כלום על חשיבותה של הפעילות הספורטיבית בחיינו. פעילות כזו בהחלט חשובה לבניית כוח, מסת שריר וגמישות שיכולים לעזור לכל אדם, ובמיוחד למי שחולה במחלות לב וסוכרת.

למרות שפעילות גופנית יכולה בהחלט לעזור בתהליך הירידה במשקל, דיאטה היא עדיין הגורם החשוב ביותר לתהליך זה ולאורח חיים בריא, ציינה דרייר.

 

סגירת תפריט